苏浮尘

后院。

Wanderlust - Versa

小豆之家:

Maybe my solitude would be better spent with you
也许与你共度时日,我的孤独便会消散几分
But I'm stuck in wanderlust, far from any permanence
但是我惯于流浪,惯于远离任何永久
If you can't keep up, I'll go alone
如果你无法追随我的脚步,我会选择孑然一身
I don't mind the pain. It keeps me strong
我无所谓伤痛,这只会助长我的强大
Like a dream
就像白日做梦
Disappears
消失

Just a memory
仅是一段无关痛痒的回忆
I'm already gone
我早已准备离去
You're a blessing
于我,你也许是虔诚的祝福
And a curse
或者是恶毒的诅咒
Just a memory
但也不过是一段转瞬即逝的记忆
Lost in deja vu and the dreams I have of you
我迷失于似曾相识的画面与关于你的梦境
But I'm still so curious
但是,我仍旧好奇
Can't commit or get serious
我无法抉择或再度认真
I don't expect you to understand at all -
我不渴求你能透彻地理解我
why I always run and won't settle
为什么我总是四处游荡而居无定所
Like a dream
如同一场幻梦
Disappears
失踪
Just a memory
仅是无关紧要的一段往事
I'm already gone
我本是若即若离之人
Out of sight
淡出视野
Out of mind
丧失心智
Just a memory
只能是段虚无缥缈的过去
When I get back, you can hold me
当我归来与你重逢,你可以与我相拥
Just promise that you'll let go of me
承诺你会予我自由
You know that I'll leave you lonely
你清楚我会随时随地离开你
Nowhere to go, everywhere to be
无处可去,但仍四处漂泊
Cause I don't belong to anyone
只因任何人都不是我的归属
Can't make me stay
你无法让我滞留于此
I'm already gone
我随时随地准备失去踪迹
I don't belong
我无法属于
To anyone
任何一人
If it's not love
这不是爱
Like ~~ a dream
宛若一场白日梦
oh~~~
oh
Just a m~~~
只不过是...
I'm already gone
我准备远离
I'm already gone
我必须逃脱这一切
Like a dream
如同泡影
Disappears
褪尽
Just a memory
单单是以前的一个片段
I'm already gone
我要走了
(Just a memory)
(只能是昨日的重现)
I'm already gone
我已经,走了

小豆之家敬上!

热度 ( 14 )

© 苏浮尘 | Powered by LOFTER