苏浮尘

后院。

My Way - Frank Sinatra

Erix:

My Way by Frank Sinatra
(赛巴斯后来推的吧唧歌,还是这个励志)

And now, the end is near
如今终期将近
And so I face the final curtain
面临人生最后的帘幕
My friend, I'll make it clear
我的朋友,我要说个清楚
I'll state my case, of which I'm certain
我将讲述我的人生之路,我对此深信不疑 

I've lived a life that's full
我活过一个充实的人生
I've traveled each and every highway
我经历过每一段路途
And more, much more I did
还有更多,而更重要的是
I did it my way
我坚持自己的方式
 
Regrets, I've had a few
遗憾,也有一些吧 
But then again, too few to mention
算不上多,不值一提
I did what I had to do
我做了该做的一切
And saw it through without exemption
深明事理,不求赦免
I planned each charted course
我规划过每一段人生
Each careful step along the by way
每一个细微的脚步, 
and more, much more than this
还有其他,远比这些更多
I did it my way
我坚持自己的方式

Yes, there were times, I'm sure you knew
是的,也有过几次,我确信你也了解
When I bit off more than I could chew
我曾自不量力、难担重负
But through it all, when there was doubt
但自始至终,就算充满疑惑
I ate it up and spit it out. 
我仍然咬紧牙关、克服困难 
I faced it all and I stood tall
我挺直身躯,勇敢面对
And did it my way. 
并且坚持自己的方式
 
I've loved, I've laughed and cried
我曾经爱过,笑过,也哭过 
I've had my fill; my share of losing
我曾经满足,也曾经失落
And now, as tears subside
现在泪水沉淀
I find it all so amusing
我发现自己可以一笑置之
To think I did all that
回想我所做过的一切 
And may I say - not in a shy way
我可以毫不羞愧地说
No, oh no not me
我的人生未曾虚度
I did it my way
我坚持了自己的方式
 
For what is a man, what has he got
人究竟是什么,又拥有什么
If not himself, then he has naught
除了自己,他一无所有
To say the things he truly feels
说出心中最真实的感受
And not the words of one who kneels. 
而不是那些言不由衷的妥协 
The record shows I took the blows
事实证明,我经受住了磨难
And did it my way
用我自己的方式
Yes, it was my way. 
没错,这就是我的方式

热度 ( 22 )

© 苏浮尘 | Powered by LOFTER