苏浮尘

后院。

Karma - Tom Misch、Loyle Carner

小豆之家:

You said I was different
你说我从一开始
Right from the start
就是那样与众不同
You gave me your trust and gave me your heart
你对我深信不疑,你对我推心置腹
With you I would fly in a special place
有你一起我便能徜徉于一片世外桃源
Cruising the sky and outer space
漫游天际与太空
And then karma police shot me down
下一刻因果警察便将我击倒(karma是印度宗教的观念,指的是因果轮回与报应)

Stealing you Without making a sound
迷倒你不需花费任何声气
I think of us Even today
在今日竟还是在思考我俩的关系
But losing you was the price I had to pay
不过啊,失去你的确是我应付出的代价
I've tightened up
我已经对自己严格要求了
Need to get my mind loose
是时候让我的思绪松散懒慢了
Have a little dip
微微倾斜
Slip into the right mood
溜进时宜的心境
The night's new
夜晚才刚刚降临
Rhymes still the type to
旋律仍旧保持旧时
Stride until it's getting light
跨越着直至它变得轻盈
Smile and surprise you
让你微笑给你惊喜
I might do I might do
我会这么做的,我会这么做的
Looking for trouble
寻觅麻烦
I might find you
就可能会找到你
I might do
我会这么做的
Maybe I like you
说不定是因为喜欢你
Uh maybe I might do
所以我会这么做的
And my head starts to spin
我的脑海开始不停旋转
As I see you with him
下一瞬间我看见你和他肩并肩
Do you see me standing here
你看见我站在这里了吗
An empty soul with no idea
活像是一副没有任何想法的空空躯壳
Cause I still feel your head
可为什么我仍旧能感觉到
On my shoulder
你还靠在我的肩膀
On my shoulder
靠在我的肩膀
On my shoulder
靠在我的肩膀
I've tightened up
我已经严格要求自己了
Need to get my mind loose
现在也是时候放宽心境了
Have a little dip
微微倾斜
Slip into the right mood
坠入恰时的情绪
The night's new
夜晚才刚刚开始
Rhymes still the type to
旋律仍旧是原来的样子
Stride until it's getting light
跨越着直到它开始轻盈
Smile and surprise you
让你微笑给你惊喜
I might do I might do
我会这么做的,我会这么做的
Looking for trouble
寻找着麻烦啊
I might find you
说不定就找着你了呢
I might do
我会这么做的
Maybe I like you
可能就是因为我喜欢你吧
Uh maybe I might do
所以我会这么做的
Her voice flicking through the mist
她的声线在白雾里轻轻拂动
In the moonlight
青白月光下
Maroon eyes
褐红色的双瞳
Shimmers until I soon rise
在我明智之举般重生前
To move wise
熠熠生辉
Bruised and cocooned
擦伤且紧紧包裹
Quite right
相当恰时
Out of sight
已不在视野之中
Like the night
就如这夜晚一般
That confused mind
糊糊涂涂的思绪
Removed mine
使我逐渐远离,逐渐远离
Blue until the two twine
悲伤直至一切乱糟糟地缠上
Mood too true
情绪太过真实
To conclude where the truth lies
总结着实情的掩盖之处
Saying you might move
思量着你说不定会离开
Tell me you might do sutting
告诉你可能会有系统检查
You couldn't choose
你没有选择
But the dude's like
花花公子们喜欢你啊
You so I be seeing nothing but no
所以我只能眼瞧着却做不了任何事情
Coughing my soul
灵魂苟延残喘
In the puff of her smoke
销声匿迹在她的烟气中
Broke Bluffing a joke
戳穿这样一个虚张声势的谎言
As I nuzzle her nose
我用鼻子轻轻蹭她的鼻子
Ruffle her toes
用脚趾缠绕你的脚趾
Ain't sutting supposed
我的系统不再支持检测
As love grows
爱就一直延续吧

小豆之家敬上!

热度 ( 13 )

© 苏浮尘 | Powered by LOFTER