苏浮尘

后院。

The Madness I Make - Noughts & Exes

小豆之家·LoFoTo:

Noughts and exes 是一支独立乐队,阵容国际化,风格多元富有创意,是时代周刊2011年度亚洲最值得关注的5支乐队之一。在我看来,嗓音独特的主唱Joshua是最大亮点,时而干净明快讲故事,时而力竭声沙诉衷肠,较Phosphorescent有过之而无不及。

THE MADNESS I MAKE

you and I we’re the same dear 我们都一样亲爱的

both alike in our pain here 于痛苦中挣扎

as to who takes the blame 为孰是孰非

we fight 争吵不休

lightning strikes the same place here 闪电击中相同位置

tired of living the same shit 厌倦枯燥的一成不变

though the cover looks great 表面似美好

It’s not 内里全不然

Find me love 爱,请把我找寻

this is falling apart 一切支离破碎

we seem to tear at the heart here 你我伤心欲绝

why is something I’d die for 为何愿意为之付出生命的事物

killing me 反而给了我致命一击

keep your chin up it’s ok“不要灰心,一切都会好的”

people say just be happy 人人都说要开心

how can love find a way 爱又怎能找到来时路

when I’m way off 当我偏离十万里

Hide me love 爱,请将我掩藏

and the call of my name 于我躲藏的黑暗之中 

in the darkness where I hide away 有人呼喊着我的名字

cries aloud begs me near 响彻四周,近在耳边的乞求

lulling me from the madness I make 让我在疯狂之中安静下来

Where the warmth of my woes 痛苦余温残存

keeps me company as they corrode 与我相伴腐朽

I’m, in time, torn asunder 时间流逝,我破碎成片

left to gather myself and repos 等待人来回收处理 

All the lines that I’ve flavoured 曾经喜欢的词句

with my fiction have me now entwined 和我的虚幻小说一起将我紧紧捆住

And the depths that I sank to 我沉入的深渊

didn’t seem very deep at the time 比看起来还更深

Now my lack becomes clearer 我之缺失

in the light of the love that draws near 如今在爱的光芒下愈显清晰

I am my own deceiver 我只不过是在自欺欺人

sick of all of the shit that I’m in 周遭所有不堪让我恶心

Save me love 爱,请予我救赎

and the call of my name 于我躲藏的黑暗之中 

in the darkness where I hide away 有人呼喊着我的名字

cries aloud begs me near 响彻四周,近在耳边的乞求

lulling me from the madness I make 让我在疯狂之中安静下来


小豆之家敬上!



热度 ( 21 )

© 苏浮尘 | Powered by LOFTER