苏浮尘

后院。

Houses Sing - Danny Schmidt

音乐随身听:

【美式乡村】Houses Sing - Danny Schmidt 

这首《房屋在吟唱》选自Danny Schmidt发行于2011年的专辑《Man of Many Moons》

典型的美式民谣弹唱,略显低沉沙哑的嗓音,沉静温柔又透着淡淡的忧伤,给人宁神静心的抚慰。

《Houses sing》

There's signs in all the yards with a pricetag and a plea
Can't you hear them houses sing?
Can't you hear them houses sing?
每一座估价待售的庭院都有一个渴求
难道你听不见那些房屋的吟唱?
难道你听不见那些房屋的吟唱?

And I can see my daughter swinging in the shade of every tree
Can't you hear them houses sing?
Can't you hear them houses sing?
我仿佛看见我的女儿穿梭于每棵树的树荫下
难道你听不见那些房屋的吟唱?
难道你听不见那些房屋的吟唱?

And I can move a mountain when the mountain moves in me
And I can hear them houses sing, I can hear them houses sing
Every building tells a story, every builder holds a pen
Can't you hear them houses sing?
Can't you hear them houses sing?
我可以移走每一座大山,当山峦叠嶂将我阻隔
我能听到那些房屋的吟唱,我能听懂那些房屋的吟唱
每一栋房屋都在讲述着一个故事,每一个建造者都拥有一支诉说的笔
难道你听不见那些房屋的吟唱?
难道你听不见那些房屋的吟唱?

They only tell beginnings, they're yours to tell the end
Can't you hear them houses sing?
Can't you hear them houses sing?
它们只在讲述故事的开头,等待着你去完成故事的结局
难道你听不见那些房屋的吟唱?
难道你听不见那些房屋的吟唱?

And I can move a mountain when the mountain moves in me
And I can hear them houses sing, I can hear them houses sing
If there's limestone 'neath the pylons, that's stone enough for me
Can't you hear them houses sing?
Can't you hear them houses sing?
我可以移走每一座大山,当山峦叠嶂将我阻隔
我能听到那些房屋的吟唱,我能听懂那些房屋的吟唱
尽管门塔下的石头已风化,但我能够历数清所有石块
难道你听不见那些房屋的吟唱?
难道你听不见那些房屋的吟唱?

Cause I'm cracked in all the places I expect my steps should be
Can't you hear them houses sing?
Can't you hear them houses sing?
因为我走过所有的破碎不堪,我希望我的台阶能日久如新
难道你听不见那些房屋的吟唱?
难道你听不见那些房屋的吟唱?

They sing like tired children, they just sing the things they know
Then they sink into your arms until your dreams become their own
But the only thing that stands between the houses and the homes
Is a mountain top, an old steel pail, and thirty years of stones
So all you quarrymen and miners, you family men and friends
Can't you hear them houses sing?
他们如疲惫的孩子在歌唱,他们只是在唱他们经历的事情
他们将投入你的臂弯,直到你的梦想传承他们的
但有一件事情横亘在房子和家庭间
是一座高山的山巅,或是一只古老的铁桶,
还是那历经三十年风雨的坚石?
所以你们凿石匠和矿工们,早已成为你家的成员和朋友们
难道你听不见那些房屋的吟唱?

I can hear them houses sing
I'm here to move a mountain, I'm here to make a man
Can't you hear them houses sing?
我能听到那些房屋的吟唱
我在这儿移走每一座大山,我在这儿成长为一个男人
难道你听不见那些房屋的吟唱?

I can hear them houses sing
Cause I can move a mountain when the mountain moves in me
And I can hear them houses sing
Can't you hear them houses sing?
我能听到那些房屋的吟唱
我可以移动每一座大山,当山峦叠嶂将我阻隔,
我能听懂那些房屋的吟唱
难道你听不见那些房屋的吟唱?

热度 ( 55 )

© 苏浮尘 | Powered by LOFTER