苏浮尘

后院。

Cat and the Dog Trap - Cat Stevens

小豆之家:

Cat's in the yard
猫在院子里
Fancy free
无拘无束
Dog barges 'round, says,
对着附近蹒跚环绕的狗说到
"You can't catch me!
你抓不到我!=w=
No siree."
绝不会~
There was a time
曾有过这么一段日子

When I was younger
在我懵懂之时
I'd chase the tail
我会追逐危险的尾巴
Of any danger
会咬危险的尾巴哦~~
About to learn
我还是太年轻
About to learn
仍需要学习
Cat jumps a fence
猫儿轻巧的跳过栏栅
Lands in a pram
降临在婴儿车中
Baby screams, "Mama!"
听到宝宝尖叫着~妈妈~QAQ
Out runs the man
凝视着屋里出来的男人
Cat gets the can
猫如愿以偿得到了罐头
There was a time
曾有一段时间
When I was bolder
在我轻率之时
I'd chase the heels
我会追逐他人的脚步
Of any stranger
无论熟识与否
About to learn
我学到了一些事
About to learn
你马上会就知道了
Cat's In a cage
笼子里的猫儿
Chained to a stone
被拴在孤独的石上
Empty Bowl by his side
只有一只空空如也的碗
Just an old fish bone
和残留的鱼骨头
Dreams of home
渴望有一个避风港
There was a time
曾有一段时间
A long way back
沮丧于回去的路还长
When I would fall
那是在我失意之时
For any dog trap
在我深陷于卑鄙的陷阱之时
About to learn
我学到了一些事
About to learn
你马上就会知道
About to learn
准备好学点东西
About to learn
学着点吧...

小豆之家敬上!

热度 ( 8 )

© 苏浮尘 | Powered by LOFTER